Op 3 januari ontving autoverzekeraar Polis Direct het Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor al haar verzekeringen, zowel de Polis Direct-verzekeringen als de Bovag verzekeringen voor particulieren. Dit laat Bovag weten. De verzekeringsmaatschappij is voor dit keurmerk in aanmerking gekomen omdat het naar eigen zeggen aantoonbaar goed presteert op het gebied van klantgerichtheid en dienstverlening.
Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is in 2010 ingesteld door het Verbond van Verzekeraars. Verzekeraars konden zich vanaf begin juli aanmelden voor een eerste beoordelingsronde door de Stichting Toetsing Verzekeraars. Verzekeraars kunnen het Keurmerk Klantgericht Verzekeren krijgen als ze voldoen aan een aantal hoge kwaliteitsnormen op de gebieden informatievoorziening, dienstverlening, bereikbaarheid, klanttevredenheid, kwaliteitsbeleid en kwaliteitsmanagement. In 2010 kreeg Polis Direct al een bronzen verzekeringsaward voor haar autoverzekering. Ook uit intern – en externe klanttevredenheidsonderzoek bleek dat de verzekeraar goed presteert.
www.polisdirect.nl
www.bovag.nl
www.keurmerkverzekeraars.nl/