Dispatch Nederland, Allianz Nederland en Autotaalglas zijn op 11 juli gestart met het gebruik van Dispatch Glas, een nieuw systeem waarmee herstelbedrijven declaraties voor herstel en vervanging van autoruiten direct kunnen indienen bij aangesloten verzekeraars. Het systeem biedt het herstelbedrijf de mogelijkheid om online te toetsen of er sprake is van glasdekking op de polis van de verzekerde en zo ja of er een eigen risico of andere specifieke condities van toepassing zijn. Op deze manier weet het herstelbedrijf direct wat de verzekerde eventueel zelf moet bijbetalen en kunnen onaangename verrassingen worden voorkomen. Na de dekkingscontrole kan vervolgens de gespecificeerde factuur voor de herstel-activiteiten worden ingevoerd. Net als bij carrosserieschades worden controles op de factuur real-time uitgevoerd, zodat het herstelbedrijf direct weet of de
factuur akkoord is. Na fiattering in Dispatch Glas wordt de factuur vervolgens automatisch doorgekoppeld naar de betreffende verzekeraar en betaald.
Het nieuwe systeem komt tegemoet aan de al langer levende wens van verzekeraars om eenduidig inzicht te krijgen in de kosten van ruitherstel en –vervanging en de betreffende facturen op een uniforme en zo efficiënt mogelijke manier administratief te kunnen verwerken. Het systeem is zo ontworpen dat het naadloos kan worden geïntegreerd in de backofficesoftware van glasherstelbedrijven, zodat er ook aan die kant geen extra administratieve handelingen ontstaan.
Na een succesvolle proefperiode van enkele weken is het systeem inmiddels volledig vrijgegeven. De komende maanden zal Dispatch Glas verder uitgerold worden naar andere glasherstelbedrijven. Ook zullen alle overige in het Dispatch concept deelnemende verzekeraars van het systeem gebruik gaan maken.
Dispatch Glas in gebruik genomen

Gepubliceerd in: Nieuws
Plaats een reactie!
Site-info
Geef uw mening
Autoschadeportaal op Facebook
Autoschadeportaal op Twitter
Faillissementen
Laden ...
- Overzicht van faillissementen in de mobiliteitsbranche.
