De reclamebestedingen van autoverzekeraars blijven fors stijgen. In het eerste halfjaar van 2011 werd er in Nederland 12,6 miljoen voor uitgetrokken. Dat was in het eerste halfjaar van 2009 nog 10,2 miljoen euro; in 2010 liep het bedrag op naar 11,8 miljoen. De 12,6 miljoen euro van dit jaar komt neer op 22 procent van de totale reclamebestedingen aan verzekeringen. Dat aandeel was nog nooit zo hoog. In 2010 bedroeg het nog 16,4 procent, blijkt uit een analyse van marktonderzoekbureau Adfact, waarover Adformatie publiceert. Ruim acht miljoen euro, het grootste deel van het budget, gaat naar televisiereclame. Online media, zoals bannering en search, worden veel ingezet door (auto)verzekeraars. Vooral Ditzo is zeer zichtbaar online. Allsecur, Ohra en Centraal Beheer Achmea zijn ‘big spenders’: samen zijn zij goed voor ruim 66 procent van de totale reclamebestedingen aan autoverzekeringen.
Onlangs bleek uit onderzoek van De Nederlandsche Bank dat de premie voor autoverzekeringen te laag is bij 12 van de 28 onderzochte autoverzekeraars. Zij kunnen financiële problemen krijgen indien de premie niet omhoog gaat. Inmiddels hebben verzekeraars de premie verhoogd. Maar dat weerhoudt de sector er niet van om te adverteren voor autoverzekeringen.
Uitgaven reclame voor autoverzekeringen stijgen flink

Gepubliceerd in: Nieuws
Plaats een reactie!
Site-info
Geef uw mening
Autoschadeportaal op Facebook
Autoschadeportaal op Twitter
Faillissementen
Laden ...
- Overzicht van faillissementen in de mobiliteitsbranche.
