Tijdens het Acoat Selected congres in Dusseldorf introduceerde AkzoNobel Acoat 2.0, het vernieuwde Acoat-concept waarmee men anticipeert op de economische tegenwind.
Nieuwe marktrealiteit
Volgens Gerhard Aalbers, manager Services & Strategische Sales bij AkzoNobel, is Acoat 2.0 een antwoord op de nieuwe marktrealiteit “die ook aan ons als leverancier nieuwe eisen stelt. Basis is nog meer van elkaar leren. Een klankbordgroep met vijf Acoat-partners denkt mee en geeft mede aan waar de interesse ligt de komende jaren.”
5 peilers
Het Acoat 2.0 programma rust op de 5 peilers Financieel, Kompas, Strategie, Technologie en Groepspresentaties, netwerken. Belangrijke vernieuwingen zijn het benutten van online mogelijkheden en social media, krachtiger gebruik van vergelijkende financiële en managementgegevens en de inzet van netwerken voor vernieuwing. De financiële data (de bedrijfsvergelijking) blijft het hart van de Acoat dienstverlening. Daarnaast moet Acoat 2.0 een kompas zijn voor de ondernemer en helpen de beste strategie voor de ondernemer te vinden.
Bodyshop Scan
Ook lanceerde Aalbers de nieuwe Bodyshop Scan, een nieuwe tool om het gehele bedrijf in één dag in kaart te brengen: “De werkplaats, financiën, frontoffice, calculatiegedrag en personeelstevredenheid”, aldus Aalbers. “ Dezelfde dag nog ontvangt de ondernemer een concreet actieplan om het bedrijf doelgericht verder te optimaliseren.”