Nederlanders willen weten wat hun verzekeraar betaalt voor een schadereparatie, ook als de verzekeraar deze zonder tussenkomst aan de schadehersteller betaalt. Dat zegt verzekeraar De Nederlanden van Nu naar aanleiding van een enquete.
Verbeteringen
In de afgelopen maanden heeft de verzekeraar consumenten gevraagd mee te denken over verbetermogelijkheden bij motor- en autoverzekeringen. “Door consumenten te betrekken en vervolgens echt goed te luisteren, ontstaat vrij snel zicht op wat beter kan en moet” stelt Arjen Dijkstra, directeur van De Nederlanden van Nu. “Vervolgens is het natuurlijk wel zaak om daadwerkelijk wat met de opgedane inzichten te doen. Voor veel verzekeraars is dat niet eenvoudig door complexe systemen of langdurige besluitvormingsprocessen.”
Opzegbaar
Naast inzicht in reparatiekosten vindt 92% van de respondenten dat een verzekering op elk gewenst moment opzegbaar moet zijn. Circa 90% wil niet standaard betalen voor Pechhulp en Rechtsbijstand bij een autoverzekering. Ruim 75% vindt het belangrijk dat een nieuwe verzekeraar de opzegging regelt bij de oude verzekeraar. En een ruime meerderheid (67%) vindt het belangrijk dat een internetverzekeraar het Thuiswinkel Waarborg heeft.
https://www.nederlandenvannu.nl/media/227210/persbericht_de_nederlanden_van_nu_consument_wil_inzicht_in_schadereparaties.pdf