Stiba werkt aan een imagoverbetering. Hiermee wil men als het gezicht van de Nederlandse voertuigdemontagebranche laten zien dat deze groene branche zijn zaken op orde heeft en al jaren werkt conform alle wettelijke vereisten.
Duurzaam herstel
Onderdeel hiervan is de campagne ‘Groene originele onderdelen voor een duurzame toekomst’, die op 12 juni werd gelanceerd in het DAF museum in Eindhoven. Deze campagne moet autorijders warm maken voor duurzame reparaties en duurzaam onderhoud en promoot hiervoor het gebruik van groene originele onderdelen. Hiermee wil Stiba dat groene originele onderdelen eerste keus worden, zowel bij autorijders als bij schadeherstelbedrijven. Dit zijn gebruikte originele onderdelen die afkomstig zijn van jonge tot zeer jonge auto’s. De onderdelen zijn in goede staat en worden met garantie aangeboden door gecertificeerde Stiba-bedrijven. Bovendien zijn ze goedkoper dan nieuwe originele onderdelen.
Stiba
Voor de campagne is de consumentenwebsite groeneonderdelen.nl ontwikkeld. Op deze site kan de consument zien waar de gecertificeerde Stiba-bedrijven zich bevinden of bijvoorbeeld zoeken op een merkspecialisatie. Stiba wil hiervoor o.a. online adverteren op marktplaats.nl, waar druk wordt gehandeld in onderdelen.