Ruim 100 Bosch Car Service bedrijven starten met een regiefunctie bij het herstellen van autoschades. Zij doen dit via een app die is ontwikkeld door Schade Service Nederland (SSN) en SilverDAT myClaim, het claimafhandeling platform voor de afhandeling van schades dat is ontwikkeld door Dat Nederland.
Landelijk netwerk
Dit werd gisteren bekend gemaakt bij Bosch Car Service Houten. Ruim 100 Bosch Car Service bedrijven vormen een landelijk netwerk dat consumenten niet alleen helpt met het herstel van de schade zelf, maar juist ook met hun gehele mobiliteit, aldus Tom Nieuwenhuijsen, eigenaar Bosch Car Service Houten: “Onafhankelijke autobedrijven zijn meer betrokken bij hun klanten. Zij kunnen consumenten beter helpen.”
Schadeafhandeling
Bij schade hebben consumenten met het Bosch Car Service bedrijf één aanspreekpunt. Via dit bedrijf wordt de schade (eventueel op locatie) opgenomen met behulp van een speciaal ontwikkelde app. Vervolgens wordt de calculatie gemaakt op een centraal punt in Houten. Deze wordt dan geplaatst op een SilverDAT myClaims schadeafhandelingsplatform, dat is ontwikkeld door DAT Nederland. De gegevens zijn dan beschikbaar voor het Bosch-bedrijf om de schade te herstellen. Dit doet het bedrijf zelf of via een extern schadeherstelbedrijf. Is er sprake van een WA verhaalbare schade en/of letselschade, dan wordt deze geclaimd via 112schade.nl. En voor auto’s die total-loss zijn, beschikt SilverDAT myClaims over een eigen opkopersplatform.