Schade Service Nederland en DAT Nederland hebben een concept ontwikkeld voor de afhandeling van WA schades. Hiervoor hebben zij een app en een claimafhandelingsplatform ontwikkeld, waarmee SSN voor ieder bedrijf schadecalculaties kan verzorgen.
SilverDAT myClaim
Schade Service Nederland heeft zelf de app ontwikkeld en DAT Nederland heeft het nieuwe claimsafhandelingspatform SilverDAT myClaim ontwikkeld. Dit systeem omvat ook een eigen opkopersplatform in geval van een total-loss schade. Is er sprake van een WA verhaalbare schade en/of letselschade, dan wordt deze geclaimd via 112schade.nl.
Het nieuwer afhandelingsconcept is met name gericht op de afhandeling van WA schades, een terrein dat door de sturingsconcepten van verzekeraars lang braak is gebleven,
Mobiliteit
Het schadeafwikkelingsconcept werd gelanceerd bij Bosch Car Service Houten. Eigenaar Tom Nieuwenhuijsen, Marc Richèl (Bosch Car Service IJsselstein) en calculator Ronald Valkenburg zijn de initiatiefnemers. Met het concept begeleiden zij consument met schade in hun mobiliteit, niet alleen met de schade zelf. Hierbij hoort bijvoorbeeld ook het aandragen van oplossingen zoals wel of niet repareren van de schade, wel of niet doorrijden en het wle of niet vervangen van het voertuig.
Met dit afhandelingsconcept kan de schade via elk gerenommeerd autobedrijf worden afgehandeld. De schade wordt – bij dit bedrijf of op locatie – opgenomen via de speciale app. De calculatie wordt gemaakt op een centraal punt in Houten en op het speciaal ontwikkelde SilverDAT myClaim afhandelingsplatform geplaatst. Deze gegevens zijn beschikbaar voor het autobedrijf voor het herstel van de schade en voor alle bij de schadeafhandeling betrokken bedrijven.