Allsecur lanceert βAllsecur Pechhulp on demandβ. Reden is dat uitonderzoek is gebleken dat “mensen jaarlijks al snel 100 euro betalen voor pechhulp, waar zij bijna geen gebruik van maken.”
Abonnement
Het onderzoek werd in opdracht van Allsecur uitgevoerd door GfK. Hieruit bleek dat ruim 74% van de autobezitters in Nederland een abonnement op een pechhulpdienst heeft, maar gemiddeld eens in de vijf jaar daadwerkelijk pech met de auto heeft. 23% heeft zelfs nog nooit pech gehad. Ron Adams, Brand Manager van Allsecur signaleert dat mensen niet meer vast willen zitten aan een abonnement waar ze geen gebruik van maken: βMet Allsecur Pechhulp on demand betaal je alleen voor wat je gebruikt. Het enige wat zij nodig hebben als zij autopech hebben is onze gratis app.β
Monteurs in Nederland en Europa
Allsecur Pechhulp on demand maakt gebruik van de pechhulpverlening van Allianz Global Assistance. De dienst is op te roepen via een gratis app (Android en iOS) en mobiele website. Zodra een pechhulpverlener onderweg is, ziet de gebruiker wie op weg is naar de pechlocatie. De gebruiker ziet ook real-time waar de pechhulpverlener zich bevindt en kan dus zelf inschatten of er nog tijd is voor een kopje koffie of niet.