Fixico, het digitale platform voor carrosserieherstel, heeft op basis van haar digitale platform voor schadeafhandeling een digitaal platform ontwikkeld voor Aon, specialist van riskmanagement in de automotive sector. Aon zal het digitale platform inzetten voor schadeafhandeling in de fleetmarkt in Belgie.
Herstelkosten verlagen
Aon’s claim management services worden aangevuld en versterkt door het digitale platform van Fixico. Hiermee heeft het bedrijf een volledig digitale oplossing om voor haar fleetklanten autoschades af te handelen. Zo kunnen wagenparken hun reparatiedoorlooptijden en herstelkosten drastisch verlagen.
Het digitale platform voor carrosserieherstel van Fixico ontsluit het landelijke netwerk van geselecteerde schadeherstelbedrijven. Door de digitalisering worden activiteiten die geen waarde toevoegen verwijderd uit het proces en kunnen aangesloten schadeherstelbedrijven hun werkplaatsbezetting optimaliseren.
Afhandelingsproces
Met de digitale platform kan het afhandelingsproces verder worden geoptimaliseerd, aldus Al Pijnacker, Managing Director Automotive-Marine-Affinity bij Aon Belgium. “We zijn verheugd dat we deze tool als eerste naar de Belgische fleetmarkt kunnen brengen.”
Volgens Derk Roodhuyzen de Vries, Fixico’s CEO en Co-founder, wijzigen digitalisering en innovatie de manier waarop met carrosserieherstel wordt omgegaan: “We zijn enthousiast om partner te zijn van de leidende speler in de Belgische fleetmarkt die net als wij vastberaden is om het afhandelingsproces van voertuigschades te optimaliseren. Fleetbestuurders en claim managers worden nu op een gebruiksvriendelijke manier verbonden met kwalitatieve carrosseriebedrijven.