AutoTech Academy start de nieuwe opleiding Front Office Exclusive, de eerste opleiding in de schadeherstelbranche conform de eisen van de autofabrikant. Dit laat de opleider weten.
Borging kwaliteit
Met de nieuwe opleiding speelt AutoTech Academy in op de trend naar merkerkenning en de borging van kwaliteit. De opleiding Front Office Exclusive richt zich op aantoonbaar veilig en kwalitatief herstel conform de eisen van de autofabrikant. Als basis gelden veiligheid van de monteur en de berijder, procesborging, high-tech, kwaliteit en skills gericht op klantvertrouwen en klantenbinding. Onderdeel van de opleiding is een gedragstraining, gericht op borging van de communicatie met de klant.
Frontoffice Expert
De opleiding Front Office Exclusive levert in één opleidingsjaar een volwaardige Frontoffice Exclusive Expert af. Deze stelt al bij de schade-intake een reparatieplan op volgens de richtlijnen van de autofabrikant, essentieel voor een correcte schadecalculatie. Hij verzamelt de vereiste documentatie van de autofabrikant bij de werkorder en zorgt voor een veilige en kundige overdracht.
De opleiding Front Office Exclusive wordt per merk aangeboden en bestaat uit zes onderwijsblokken/-modules. De opleiding is bestemd voor Receptionisten, Service adviseurs, Schadeadviseurs, Vestigingsmanagers, Werkplaatschefs en voormannen.